Świetlica Szkolna
Uczniowie naszej świetlicy mogą miło spędzić czas w oczekiwaniu na lekcje oraz czas po lekcjach. Staramy się, aby każde dziecko w świetlicy czuło się dobrze i z przyjemnością do nas wracało! Każdy uczeń jest dla nas wyjątkowy i podchodzimy do niego w sposób indywidualny. Kładziemy nacisk na integrację grupy świetlicowej oraz na rozwijanie postaw prospołecznych. W grupie uczniów naszej świetlicy, dzieci znajdują wielu przyjaciół oraz uczą się wzajemnej pomocy, serdeczności i tolerancji.
Organizujemy ciekawe zajęcia, które rozwijają zarówno zainteresowania jak i zamiłowania każdego dziecka. W naszej świetlicy odbywają się zajęcia plastyczne, muzyczne, czytelnicze oraz teatralne, które kształtują w młodych ludziach zamiłowanie do kreatywnego spędzania czasu wolnego. Przy sprzyjających warunkach atmosferycznych dzieci dużo czasu spędzają na świeżym powietrzu.
Ponadto zwracamy szczególną uwagę na postawy społeczno-moralne, nawiązujemy do tradycji i świąt obchodzonych w naszym kraju. Uwrażliwiamy wychowanków na fakt, że jako uczniowie szkoły Salezjańskiej powinni kierować się wartościami zgodnymi z nauką Księdza Jana Bosko.
Zajęcia na świetlicy:
- szachy,
- basen,
- szkole koło sportowe,
- zajęcia taneczne,
- zajęcia recytatorskie,
- zajęcia z języka angielskiego,
- zajęcia z języka niemieckiego,
- zajęcia z języka włoskiego,
- zajęcia z języka francuskiego,
- kółko ministranckie,
- scholka,
- margaretki,
- koło gałgankowe
- plastyczne,
- techniczne,
- muzyczne /profesjonale studio do nauki śpiewu/,
- przedmiotowe,
- gry online,
- zajęcia wyrównawcze dla dzieci.
Cele i zadania zajęć w świetlicy:
| − Zapoznanie z regulaminem świetlicy i zasadami bezpieczeństwa w związku z pandemią COVID-19. − Ustalenie norm i zasad obowiązujących w świetlicy. |
Organizacja pracy świetlicy szkolnej
| − Integracja zespołu. − Poznanie praw i obowiązków dzieci przebywających w świetlicy szkolnej.
|
| − Kształtowanie właściwego zachowania się w szkole, miejscach publicznych i podczas uroczystości szkolnych. − Wyrabianie szacunku i właściwego stosunku do pracowników szkoły i innych uczniów. − Kształtowanie prawidłowych postaw do mienia szkolnego oraz własności prywatnej. − Wartościowanie różnych zjawisk życia społecznego w grupie świetlicowej, klasie, szkole. |
Kształtowanie pozytywnych postaw | − Wskazywanie na właściwe relacje w rodzinie. |
wychowanków
| − Dbanie o estetykę i porządek w szkole i w świetlicy. − Rozpoznawanie uczuć, emocji i sposobów radzenia sobie z trudnościami. − Wzmacnianie poczucia bezpieczeństwa wśród uczniów. − Kształtowanie postawy właściwego porozumiewania się z innymi. − Nabywanie umiejętności rozwiązywania konfliktów. − Współpraca z pedagogiem szkolnym.
|
| − Zapewnienie pomocy w odrabianiu zadań oraz zorganizowanie warunków do nauki własnej. − Rozwijanie kreatywności, poznawanie różnych technik uczenia się. |
Rozwój intelektualny
| − Dbałość o poprawność wypowiedzi w mowie potocznej, ćwiczenia w poprawnym czytaniu i mówieniu. − Organizowanie zabaw i gier dostosowanych do wieku dzieci. − Stosowanie w czasie zajęć zagadek, krzyżówek, rebusów i innych form edukacyjnych utrwalających logiczne myślenie.
|
| − Plastycznych – poznawanie nowych i doskonalenie znanych technik plastycznych, organizowanie wystaw prac dzieci, wspólne dekorowanie sali, udział w konkursach |
Budzenie i rozwijanie zainteresowań | plastycznych. |
wychowanków poprzez organizację | − Czytelniczo-medialnych – udział w imprezach organizowanych w szkole, świadome |
różnych form zajęć
| i odpowiedzialne korzystanie ze środków masowego przekazu, komputera, oglądanie filmów edukacyjnych i bajek dla dzieci, współpraca z biblioteką szkolną. − Tanecznych i umuzykalniających – zabawy rytmiczne i śpiewanie piosenek dziecięcych. − Sportowo-zabawowe – szkolny plac zabaw i boiska sportowe.
|
Kształtowanie postawy szacunku do | − Uroczyste obchody rocznic i świąt państwowych. |
kultury, tradycji, obyczajów, wartości | − Wykonywanie dekoracji okolicznościowych. |
narodowych
| − Udział w imprezach szkolnych według kalendarza imprez.
|
| − Wskazywanie pozytywnych i negatywnych aspektów ingerencji człowieka w środowisko naturalne. |
Edukacja ekologiczna
| − Wyrabianie nawyków segregowania śmieci. − Podkreślanie ważności udziału w akcjach np. Sprzątanie Świata, Dzień Ziemi.
|
| − Wdrażanie do aktywności fizycznej jako formy czynnego wypoczynku (zabawy na placu zabaw). |
Edukacja prozdrowotna
| − Wyrabianie nawyku dbania o własne zdrowie (higiena osobista, właściwe odżywianie, uprawianie sportu). Wdrażanie do stosowania zasad bezpieczeństwa i higieny w związku z występowaniem pandemii Covid-19 − Rozróżnianie czynników wpływających pozytywnie i negatywnie na zdrowie i rozwój dziecka.
|
| − Czytanie w celu zdobycia wiadomości i zaspokojenia potrzeb poznawczych. |
Edukacja czytelnicza i medialna
| − Rozwijanie czytelnictwa przez różne rodzaje działań inspirowanych tekstem. − Współpraca z biblioteką szkolną w celu dostosowania tematyki i ciekawości książek do wieku i zainteresowań dzieci.
|
W E W N Ę T R Z N Y R E G U L A M I N Ś W I E T L I C Y
- Uczeń przychodzący do świetlicy zgłasza się do nauczyciela świetlicy.
- Uczeń ma obowiązek informowania nauczyciela świetlicy o każdorazowym nawet krótkotrwałym oddaleniu się.
- Uczeń ma prawo uczestniczyć we wszystkich zajęciach organizowanych przez nauczyciela świetlicy.
- Świetlica czynna jest od godziny 6:00 do 17.00.
- Dzieci korzystające ze świetlicy szkolnej mają obowiązek szanować sprzęt i dbać o wyposażenie świetlicy.
- Wszelkie sytuacje związane z wychodzeniem i odbieraniem dzieci ze
świetlicy oraz wszelkie zmiany prosimy przekazywać pisemnie. Szczególnie dotyczy to samodzielnych wyjść dziecka ze świetlicy.
- W sytuacji, gdy dziecko będzie odbierała inna osoba niż podana w karcie zgłoszeń, należy dostarczyć pisemne oświadczenie z dokładną informacją, czy jest to jednorazowa sytuacja, czy też zmiana na stałe.
- Prosimy, aby pamiętać o czytelnym podpisywaniu oświadczeń, o pisaniu właściwych dat
i dokładnej godziny, szczególnie dotyczy to samodzielnych wyjść dziecka do domu lub wyjść na dodatkowe zajęcia. - Jeżeli dziecko wraca samodzielnie do domu po zajęciach dodatkowych, przed którymi przebywało w świetlicy – prosimy również o wypełnienie stosownego oświadczenia.
Nauczyciele świetlicy:
- Sara Bodzianowska- kierownik świetlicy
- Agnieszka Mikołajewska
- Jakub Kołodziejczak
Godziny otwarcia:
Poniedziałek 12:45-17:00
Wtorek 13:35-17:00
Środa 13:35-17:00
Czwartek 13:35-17:00
Piątek 12:45-17:00
.